Näkyvyyttä katukuvaan

Minua hieman hävettää, ettei minulla ole heijastinta. Kiinnitin ainokaiseni välikausitakkiin syyssesongin alussa enkä ole saanut aikaiseksi siirtää sitä talvitakkiini. Suorastaan yllättävää, ettei yksikään firma ole tajunnut lahjoittaa heijastinta, vaikka olen sentään aika monessa syksyn mittaan ravannut.

Heijastin on firmalle helppo keino saada näkyvyyttä katukuvaan ja erottua harmaasta massasta. Suosittelen!

Mietityttää sekin, miksi lukusalien tuolit ovat poikkeuksetta raskaita ja pitävät järkyttävää meteliä pienimmästäkin liikkeestä. Kai ne pyrkivät opettamaan kurinalaista istumistekniikkaa. Minä en ole koskaan osannut lukea kirjastossa. Mutta nykyään en osaa lukea kotonakaan.

Samalla periaatteella kirjastoissa ei varmaan myöskään ole langatonta nettiä: jotta ihmiset saisivat jotain hyödyllistä aikaiseksi. Suuresta kustannuksestahan ei ole kyse, kun kelvot nettiyhteydet on joka tapauksessa hankittu. Yksi pieni tukiasema ja siinä se.

Jotain positiivistakin. Sain tietooni aiemmin loppupaniikilla yhteen kurssiin kokoon kursimieni harjoituksien tulokset. Ne menivät mainiosti, mikä on sikäli lohdullista, että kurssi on ensimmäinen, joka varsinaisesti liittyy pääaineeseeni. En minä niin surkea olekaan, kuin on hetkittäin viime aikoina vaikuttanut. Erityisesti huvitti referaattiopponoinnista saamani 7/10.

En minä koulussa koskaan seiskaa saanut, joten tuntuu kenties kummalta iloita moisesta. Jos sen sijaan huomioi, että kirjoitin opponoinnin artikkelireferaatista ehtimättä lukea itse artikkelia, desibelitaso kirjoitushetkellä oli lähellä sataa ja koko kurssin keskiarvo samasta tehtävästä 3/10, tyytyväisyyteni saattaa näyttää perustelummalta.

1 on viitsinyt kommentoida:

Mietityttää sekin, miksi lukusalien tuolit ovat poikkeuksetta raskaita ja pitävät järkyttävää meteliä pienimmästäkin liikkeestä.

Samaa olen miettinyt taukohuoneen tuoleista, joista kuuluu järkyttävä meteli, kun kymmenet postimiehet saapuvat ja poistuvat viikkopalaverista. Pitäisi olla säkkituolit!

6/17/2006 10:47:00 ap.  

Uudempi teksti Vanhempi viesti Etusivu

Blogger Template by Blogcrowds