Alipäästösuodatettua

[olen pahoillani, tällaista siitä tulee, kun ei suostuta kirjoittamaan playbackina] Liityin sitten astetta kovemman jengin bloggaajiin, heihin, joiden oma nimi ja blogin nimi ovat hämmentävästi toisistaan poikkeavat. En tiedä vielä, kuinka kestän moista kaksijakoisuutta. Koko ikänsä tottunut olemaan nimeltään Pää auki [et ees oo] ja nyt sitten yhtäkkiä vaihtaa sen joulun kunniaksi PA:ksi.

Pseudonyymi vähän niin kuin pseudo new me.

Minä en erityisemmin jaksa innostua, kun ihmiset tulevat kysymään, kuinka koe meni. Kerron, jos minulla on jotain kiinnostavaa sanottavaa. Yleensä ei. Yleensä turhauttaa eikä huvittaisi selitellä, mistä kaikki tällä kertaa. Sittenkin kysyn itse samaa toisilta.

Lieventävänä seikkana on, että he haluavat sitä. JCP:kään, kämppikseni siis, ei malta olla koskaan hiljaa, vaan syöksyy selittämään ääni väristen, kuinka mokasi kolmosen beekohdan. Minä en millään jaksaisi välittää. En edes teeskentele sanovani joo tai ynähtele kuin kuuntelisin. Sen sijaan ihmettelen, miksi kummassa minuun suggeroituu raivo.

Tapasin ihmisiä, jotka murehtivat arvosanojaan. Minunkin varmasti kuuluisi. Kenties ulotin itsearmon liian kauaksi. Itse tarmo jäi matkan varrelle. Kyllä minä piittaan kaikkien kiinnostavien ja hyödyllisiltä tuntuvien kurssien arvosanoista. Vähintään pidän huolta, että ymmärrän, mistä on kyse. Silkkaa tuhlausta panostaa kaikkeen vain siksi, että joku on onnistunut lobbaamaan oman kurssinsa mukaan opetusohjelmaan.

He kysyivät, mihin minä olen kaiken aikani tärvännyt. Kiireeseen, vastasin. Hienoa, että koulu loppuu, jos vaikka ehtisi opiskellakin. Valittelevat, etteivät millään ehdi lukea kaikkea, mitä kirjoitan. Minä sentään luen omien tekstieni lisäksi vielä aika monia muitakin.

Oikeasti minua vain harmittaa, että otin jälleen turpiini pingiksessä. Niukalti, mutta silti. Pari viikkoa sitten tapasin voittaa jatkuvasti. Huomenna on sentään viimeinen tentti tällä erää.

Enkä ole sen vertaa viitsinyt aukoa joulukalenteriani, että ymmärtäisin jouluaattoon olevan enää neljä hassua yötä. Jossain meemissä kyseltiin, joko lahjat on hankittu. En ole ostanut ensimmäistäkään, siitä kai tämä lahjaton olo.

Hmm... Vaihteeksi näinkin päin. PC Magazine -niminen julkaisu on valinnut Applen halpamalli eMacin vuoden huonoimmaksi pöytätietokoneeksi.




0 on viitsinyt kommentoida:

Uudempi teksti Vanhempi viesti Etusivu

Blogger Template by Blogcrowds