Kivenkovaa

Tänään minua huvitti Metro-lehden takakannen Suomi-soffa-yrityksen mainos. Toki myös siksi, että miksipä en minäkin ostaisi sohvaa heiltä kun kerran maailmanmestari Janne Ahonenkin. Minä tapaan valita mäkihyppyhaalarinikin ihan Jannea seuraten. Varsinainen syy oli sittenkin tämä sänkymainos.


kivikova sanky

Kaikkihan me vaadimme sängyltämme kovuutta.

Ylioppilaskirjoitukset alkoivat eilen; jälleen sain huomata, että kävipä aikoinaan tuuri. En olisi varmaan osannut kirjoittaa mitään tämänkertaisista tehtävistä. Ainakaan tuolloin, kun vielä jännitin kirjoittamista ja suhtauduin siihen jotenkin vakavasti. Minulla kun ei ole kovin ihmeellistä suhdetta ruokaan. Elän mainiosti Ruispaloilla ja pikakahvilla. Pidän jopa hampurilaisista, mikä on kovin epäuskottavaa. En onnistu edes lihomaan, vaikka haluaisin.

Luultavasti olisin valinnut aiheeksi numeron 9 ja dissannut ravitsemusnatseja. Olettaen, että aineistosta olisi löytynyt jotain soveliasta.

Sittenkin minua koskettaa tällä hetkellä eniten aineistona ollut Lars Huldénin runo, jossa sanotaan:

Niin minä siis kannan kotiin
limpunpuolikastani
täysin selvillä siitä
ettei mitään kiveä
ole eikä ole koskaan ollut
sen sisään leivottuna.

Niin minä en kohtuuden nimessä voi
kantaa minkäänlaista kaunaa
ketään leipuria kohtaan.

Se minua surettaa.


Tuossa mainitaan suomentajaksi Pentti Saarikoski. Mahtoiko Huldén olla suomalainen ensinkään? Onko kiven leipään piilottaminen vain kalevalaista jäynäilyä, vai onko sitä tavattu tehdä muuallakin?

Yhtä kaikki tuo kuvastaa tänne kirjoittamatta jättämääni turhautumista erinäisiltä viime päiviltä. En minä haluaisi ketään vihata, enkä osaa olla kateellinen, jos tiedän olevani parempi. Epäreiluus vain on kovin turhauttavaa eikä heidän vikansa. Ja töksäyttelen törkeyksiäni päin kasvojaan eivätkä edes ymmärrä.

Hyvä niin.

Epäreilu on myös tuleva Kuukkelikisa. Poikaparat eivät ymmärtäneet mitä menivät tekemään bloginsa buutatessaan. Ehdotan erillistä tunnustuspalkintoa Kuuluttajalle ja Vt:lle. Sen verran ovat kovia jätkiä nuo. Kivikovia.

Myös Hulppein kommenttiketju -kategoria puuttuu. Voittaja on tietenkin ilmeinen, se tulee jakaa Koleiden blogailijoiden seuran epäviralliselle perustamiskokoukselle [joka jatkui täällä ja täällä], vaikka toki olen jäävi ottamaan asiaan kantaa. Koska matka päättyi L.A. Beat -blogiin, myönnettäköön palkinto vaikka sille, jos ei jostain syystä haluta jakaa omaa palkintoa kullekin osallistujalle.

Ironisin otsikko -palkinnon voisi muuten jakaa samaiselle Vt:n parahdukselle Mitä kaikkea olenkaan missannut. Hän kun kirjoitti sen ennen kuin jätti kommentti-iloittelun väliin.

Vahvistamattomien lähteiden mukaan Vt onkin Diilistä tuttu meedion lahjoin varustettu Hanne, joka tosin näyttää nuorekkaalta yli nelikymppiseksi naiseksi. Semminkin, jos hän todella harrastaa päällään seisomista. Se on kuluttava laji, ja vaatii kovaa päätä [otsikko implementoitu vielä kerran...check].

8 on viitsinyt kommentoida:

Nyt äänestetään vuoden 2004 Kuukkeleista. Ei Koleiden kokoontuminen sovi ehdokkaaksi siihen kisaan, vaikka joku kommenttiketjukuukkeli olisi jaossakin! (Eikä L.A.Beat liioin kelpaa mihinkään kategoriaan. Sekin on tämänvuotinen ja sitäpaitsi päivittyy anteeksiantamattoman harvoin).

t. Yks tosikko

3/15/2005 04:07:00 ip.  

Katsos kehveliä. Olet aivan oikeassa.

Minä sitten en.

3/15/2005 04:11:00 ip.  

Pitää aina lukea säännöt. Minä olen Uusi Blogi. Sinä et. Minä en ole ensi vuonna Uusi Blogi. Ja oletko Sinä edes olemassa?

3/15/2005 05:57:00 ip.  

Toki minä olen säännöt lukenut, mutta unohdin ne kun piti väkisin keksiä jotain sanottavaa. Unohdettuani, mitä alunperin piti sanoa. Varastoni kiertää joskus hurjaa tahtia.

Sääntöjen mukaan minä olen uusi blogi. Mitten sääntöjen mukaan sinä pelaat? Luultavasti aion pysyä maisemissa aivan liian kauan. Minä en tapaa lopettaa ajoissa.

3/15/2005 07:36:00 ip.  

Määritelmä: uusi lukija on aloittanut blogien seuraamisen vuonna 2004 ja jatkaa edelleen

Kaltaiseni uuden lukijan on hetkittäin vaikea hahmottaa, mitkä blogit ovat äänestyssääntöjen mukaan uusia. Esim. Sedis, Pää auki, SKM ja Varo vaan ovat minulle "olleet olemassa aina". Vasta nyt panin merkille, että nehän ovat kaikki vuonna 2004 perustettuja, siis uusia.

Tuossapa olikin jo neljä kandidaattia. Kaipa ne jannet siihen vielä keksivät viidenneksi vaikka jonkun Muusikon.

3/15/2005 08:19:00 ip.  

Olin armeliaisuudessani unohtanut että Pääsi Aukeni jo vuonna 2004. Totta puhuen, en muista mitään Viime Joulua edeltävistä ajoista, ja Sen Joulun jälkeen minulle olikin jo Uusi Vuosi, jolloin tämä minulle Aukesi Pää tämän blogi-ilmiön äärellä.

Itse asiassa sotken mielessäni aina Kuuluttajan, VT:n ja pa:n ja heitä vastaavat blogit. Paitsi että Kuuluttajalla on parempi t-paita. Sit mä ajattelen aina, että sun äitis olet sinä itse.

Ihan tosi!

3/15/2005 09:38:00 ip.  

Paitsi että Kuuluttajalla on parempi t-paita.

Mutta minulla on sentään parempi kampaus.

Hieman kuin äidistä, minustakin Sedis Blog on sikäli instituutio ja osa kalustusta, että on vaikea ymmärtää sitä uudeksi blogiksi. Sama koskee Varo vaania.

Kyllä minä teitä silti ehdotin, winketi winketi.

Joillekin lapsille saattaa olla traumaattista, jos heidät sotketaan jatkuvasti sisaruksiinsa. Se ei ole kuitenkaan mitään siihen verrattuna, että sekotettaisiin äitiin.

3/15/2005 10:37:00 ip.  

Saa äänestää myös parasta kommenttiketjua, parasta meemiä tjspp.

3/16/2005 06:07:00 ap.  

Uudempi teksti Vanhempi viesti Etusivu

Blogger Template by Blogcrowds