Kato, lehmä

Huomenna kerron, mitä kummaa tapahtui Arvopaperi-lehden sijoitusristeilyllä ja miksi ihmeessä minä olin mukana. Luvassa myös pikkuseikkoihin hirttäytyvä arvostelu Lääkiksen speksistä. Sekä toisaalla luvattu Ajatus viivoista -kirjoitus. Tällä kertaa keskityn sittenkin tallomaan pikaisesti Mainonta-blogin varpaille.

Valio muistuttaa kaupunkilaisille, että maito tulee lehmästä.

kato, lehma

Minä en ole niin urbanisoitunut, että tällainen fakta olisi päässyt unohtumaan. Kunhan pitävät ne poissa nenistä, niin hyvä on. Sen sijaan etelä-afrikkalaisen viinin valmistusmenetelmät ovat aina pohdituttaneet minua. Selitys siihenkin löytyy bussipysäkiltä:


kirahvit

Kyseessä lienee viinikirahvi.

Minusta se Valion toinen mainos, jossa lehmän taustalla on peili, ei oikein toimi. Se toimi kyllä aikoinaan Hesarilla, jolloin mainostettiin Kaupunki-sivuja, mutta lehmät nyt eivät vain kuulu kaupunkiin, joten mikä lie pointti.

Mieleen juontuu vuosien takainen Radiolinjan mainos, jossa teinipoika huomasi lehmän keskellä kaupunkia ja yötä ja tokaisi puolen minuutin pällistelyn jälkeen: kato, lehmä. Muistaakseni noita spotteja ei nähty kuin yksi, mutta saamieni tietojen mukaan aikomuksena oli rakentaa tuon oivalluksen varaan kokonainen kampanja pinsseineen ja epäaidon näköisine anitahirvosklooneinen kaikkineen.

Jotain elämää suurempaa tässä on, sillä myös mystisistä suuremmista voimista höpissyt Hanne-diilaaja visio äsken jotain lehmät ja kännykkäliittymät yhdistävää kamppista iskulauseella Ammu Kauppatorilla.

Hän tosin selitti, että joo, tosta nyt puuttuuu se toinen u-kirjain. Ei tainnut tyttö tietää, että ammu on jo sinällään yleisesti hyväksytty lehmän synonyymi. Ammuvainaan nuotti ja noin. Sietääkin tippua, tuollaisten.

Ja vielä vastaus lukijakysymykseen: Kyllä, minä olin yksi sitä autonraatoa helsinkiläisen valtaväylän yli tänään työntäneistä. Yllättävän kepeästi rullasi.

Ja vielä vastaus PR-vastaavalle. Kas kummaa, olen tosiaan aina luullut, että tuossa oikealla mainostamani blogin nimi on Surullisia eläimiä [ei saa läimiä]. Ellet, Mari, halua vaihtaa blogisi nimeä vastaamaan käyttämääni kirjoitusasua, minun täytyy ilmeisesti korjata tuo virhe heti huomenissa. Oikeasti kyse on tietenkin elämistä, vaan mitäpä minä niistä tietäisin.

4 on viitsinyt kommentoida:

Mitä, näkikö joku tuttu sen työntämisen? Ja tunnisti sinut isäs kasari-neon sail&ski-takissa? Mahtaa nolottaa!

3/13/2005 10:53:00 ip.  

Viinikirahvi jokaiseen talouteen. Kirahvas kiittää!

3/13/2005 11:27:00 ip.  

Olisinpa keksinyt eläimet itse. Nyt minun on pakko elää tätä surkuelämää, että otsikko kävisi blogiin.

Eli ei mitään väliä, helmeilevän hyviä sijoitusristeilyjä.

3/14/2005 12:18:00 ap.  

Minä siis olin siellä jo. Siksi jäi päivittely viikonloppuna vähiin.

Hieman olin pettynyt, ettei ketään diilaajaa ollut mukaan haalittu.

3/14/2005 12:26:00 ap.  

Uudempi teksti Vanhempi viesti Etusivu

Blogger Template by Blogcrowds