Ylimääräinen

Ei tätä merkintää ehkä kannattaisi kirjoittaa. Mutta kun Vt:kin on ollut niin kovin hiljaa viime ajat. Ja miksi ihmeessä välilyöntini on jälleen jumissa. Yhtenään saa kahdesti hakata. Luulin sen jo korjautuneen. Itsestään. Kohta on vuosi laitteen ostamisesta. Pitäisi toimertua, jos aikoo.

Minä päätin eilisen taistelun Idolsien eduksi, jaksanut niitä euroviisuja tällä kertaa. Oli sentään Antero Mertaranta selostamassa. Jipikajee. Voittanut Geir Rönning pärjäsi hyvin myös silloin, kun Laura Voutilainen voitti. Milloin se mahtoi olla, 2002? Ironista, että olin silloinkin samojen kavereiden kanssa Kalliossa kääntymässä. Minä pidin silloisesta Geirin biisistä I don't wanna throw it all away. Tämänkertaisesta minulla ei ole mitään sanottavaa.

Ja nyt kun ruvettiin tekemään noloja musikaalisia tunnustuksia, minä pidin aikoinaan vuonna 1996 Arja Korisevan äsken Levyraadissa soitetusta kappaleesta Kattojen primadonna. Arja on kiva niin kauan kuin ei naura. Puhuakaan ei välttämättä kannata.

Ajattelin, että voisin kaikkien abiturienttien iloksi alkaa pitää liikuttavaa treenipäiväkirjaa. Minä olin sentään niin tosissani siihen aikaan. Tätä vastaavana päivänä kirjoitin seuraavaa:

Kaukalolle, jonka ymmärsin lähestulkoon puretuksi. Ajattelin, että mokomat raukat menevät luovuttamaan kesken kaiken. Ajattelin, että vuosi sitten näihin aikoihin kävin täyttä häkää luistelemassa.

Ajattelin, mitä hän puhui, ettei aina itsekään tiedä, onko silkka feikki vai ei. Tiedänkö minäkään? Huijaan itseäni kirjoittamalla paskaa, joka pyrkii antamaan hyvän kuvan tai edes anteeksi. Pidän väkisin laitoja pystyssä, vaikka tiedän, ettei pakkasta ole eikä tule. Olisivat jäädyttäneet joulukuussa!


Heh, Heureka avaa aina dinosaurusnäyttelyn, kun heillä menee huonosti. Ja Heurekalla menee aina huonosti [,mikä on tietenkin sääli]. Eli... Jälleen uusi dinosaurusnäyttely.

Päivitänpä vielä kertoakseni, että vaikka olen hiljattain kehunut Fazerin mainoksia, vihaan sitä Do the Twist -Domino-mainosta. Ällöpirteitä ilmeitä ja aivan kuin olisi jokin yleisesti sovittu käsiele, joka viittaa Dominoon [sitä paitsi vain nössöt pyörittävät puolikkaat erilleen.]. Ja onko Suomessa muka joku, joka ei tiedä, mistä on kyse? Täytyykö erikseen kertoa, että Dominossa on vaniljatäytettä ja, öö..., sitä jotain keksiä.

Irvokkain on tietenkin se loppulause Maku, jota suomalaiset rakastavat. Ihmeen kanssallispelleilyä. Vielä, jos otetaan huomioon, että sanojana on LU.

1 on viitsinyt kommentoida:

Hammaslääkärini käski minun vaihtaa nopeasti kanavaa, kun Domino-mainos tulee. Muuten kirskutan paikat irti hampaistani, mikä on harmillista, koska paikkaa on nykyään ainakin 55 % purukalustosta.

2/20/2005 10:55:00 ip.  

Uudempi teksti Vanhempi viesti Etusivu

Blogger Template by Blogcrowds