Ilmaisten viinojen juhliin

Tämä on silkka väärinkärjistys ja mahdollinen tapahtumainkulku.

Kaiken maailman aateeämmät
firmojaan esittelee.
Kaiken maailman tavisämmät
herroja liehittelee.

Kiertää ympär' pikkurillin,
hymyilee ja vinkkaa näin,
nousee ratkaisevan millin,
ei enää katso taaksepäin.

Niin, eksyin ilmaisten viinojen juhliin ja lopulta kaupunkiin. Paitsi, etten. Olen jo kotona. En mobiiliblogaa kapakasta.

Kun olin lapsi ja kysyttiin, mitä kustakin tulisi isona, kaikki me näsäviisastelijat tapasimme sanoa aikuinen. Jotain, mitä kestään ei kuunaan nykyään tule kuin korkeintaan vahingossa.

Minä olen toki ikuisesti Carrols-fani, sittenkin olen alkanut mieltää aikunen-sanan yhä positiivisemmin. Joku, joka tuntee realliteetit [uskotteko, että tuo Alli oli typo, jonka huomasin vasta myöhemmein] kuin Paasikivi. Ei siinä ole mitään väärää. Tietämys on oiva lähtökohta. Kunhan ei suotta otsaansa rypistä. Paitsi nauraessaan, eikä sekään ole suotta.

Minä olen mieluusti aikuinen, kun niikseen tulee. Siinä missä kilpatanssija on yhtä aikaa ryhdikäs ja rento, vastakohdat eivät suinkaan sulje pois vaan vahvistavat toisiaan. Ei aikuinenkaan ehkä tiedä, mitä tahtoo, mutta kenties sentään, mitä on. Minäkin vielä joskus. [jopas sitä ollaan naiivia – Aikuinen]

Minä aina nautin jutellessani taloyhtiömme äijien kanssa saunavuorolla. He ovat kaikki vähintään keski-ikäisiä. Useimmat eläkeläisiä. Mutta fiksuja yhtä kaikki. [paitsi se yksi, mutta hänkin sentään hauska.]

[miksi viina-sana kuulostaa niin paljon rumemmalta kuin vaikka viini-sana?]

Kuuluisiko häneen sitten linkata. Kun minutkin mainitsi.

0 on viitsinyt kommentoida:

Uudempi teksti Vanhempi viesti Etusivu

Blogger Template by Blogcrowds