Turboruuvi

Minulla on sellainen olo, että tuokaa minulle turboruuvi, niin minä väännän sen tiukkaan. Keksin äsken moisen määrän hulluja ideoita, että itseänikin hirvittää. Enää pitäisi väärentää jostain sellainen testiryhmä, joka muka kokisi fiitsuni tarpeellisiksi.

Oikeasti minua hirvittää, etten osaa tehdä tiistaina erääntyvää tehtävääni, enkä ehdi, sillä maanantaina on tentti ja esitelmäntynkä. Viikonloppuna pitäisi olla järjestämässä juhlia.

Alias loppui viimein, eikä enää tarvitse tapella JCP:n kanssa telkkarivuoroista. Jotenkin mystisesti hän on onnistunut estämään minua katsomasta W-tyyliä. Eilen sain sentään nähdä sen vain huomatakseni heidän heittävän samaa läppää kuin olin itsekin pohtinut. Ulliksen mäenlaskusta kertova, mutta julkaisematta jäänyt tekstini oli otsikoitu Lasku humalassa. Minä vain en erikseen viitsinyt mainita poliisin nimen olleen Jortikka. Luotan, katsokaas, lukijoihini.

Yhtäkkiä koulumme seinät ovat täynnä julisteita, joissa on lähikuva ruuumiinjäsenestäni. Voisi ahdistaa, mutta onneksi kukaan ei arvaa, että se olen minä. Hiemanhan se punoittaa, mutta kelläpä ei.

Kovin kiinnostavaa, että 70 prosenttia briteistä on sitä mieltä, että Camilla ei ole sopiva Charlesille. Minusta hän on ainakin kovasti Dianaa sopivampi. Ilmeisesti myös Charlesista, mutta kukas meitä kuuntelisi. Minä aina niin samaistun omituisen näköisiin kuninkaallisiin.

Enpä minä koskaan oikein Diana-hypeä ymmärtänytkään. Minulle hän tuo mieleen lähinnä Leena Harkimon ja Céline Dionin.

Fonectalle ei riittänyt turhan puhelinluettelon tekeminen. Mitäpä sitä kesken jättämään, tehdään saman tien huono. Hesari kertoo tänään, että kartta on täynnä virheitä. Keskelle kaupunkia on ilmestynyt puistoja ja paikannimet ovat repseellään, ainakin Heksingissä, Espsoossa ja Vaantalla.

Fonectan luettelopuolen kehitysjohtaja Lauri Kangaslahti myöntää, että luottelossa tosiaan on tiettyjä puutteita. Tietyt puutteet toki kuulostavat kuin speksatuilta, kuin ominaisuuksilta. Hän lohduttelee kansaa:


Täytyy kuitenkin muistaa, että 99 prosenttia karttojen tiedoista on täysin oikeita. Käymme palautteen läpi ja teemme varmasti korjaukset ensi vuoden luetteloon.


Hehjoo, venaa vuos. Toinen vaihtoehto on tietenkin odotella ihan rauhassa, että Eniro tuo oman tuotteensa markkinoille. Fonecta on sama yritys, jonka onnistui saada kielto Eniron aikoinaan tarjoamalla ilmaiselle numerohaulle. Huhujen mukaan tämä Soneran perillinen aikoo seuraavaksi alkaa tarjota maksullisia DNS-palvelimia [kaikki ei-nörtit: tuo oli niinku hassu vitsi].

0 on viitsinyt kommentoida:

Uudempi teksti Vanhempi viesti Etusivu

Blogger Template by Blogcrowds