Valvon vierelläsi sun

Minä taitoin viime yönä lehteä. Siitä tuli hieno. Saatuani sen kertaalleen valmiiksi sain käskyn käyttää kauneimmassa jutussa toisia kuvia. Siitäkin tuli lopulta hieno.

Aamulla sain huomata, että sivumäärä ei ollutkaan jaollinen neljällä. Lehteä ei voisi painaa. Siitä tuli huono. Fiilis. Nyt saan tehdä sen uudestaan ensi yönä. Siitäkin tulee lopulta huono. Olo. Jos ei nuku.

Kahdeksan luennolla tuntui kuin olisi häiriöllistä digitv-lähetystä seurannut. Välillä näkyi selvänä ja virheettömänä, välillä keskenjääneet unet pirstoivat kuvan mystisellä härösignaalillaan.

Onko härö-sanan etymologia yhtä tylsä kuin panovihreen? Joku on sanonut hänellä olevan hahmotushärö. Minä uskon, että piilevä dysleksia selittää paljon minunkin lauseistani. Ei minulla sellaista ole koskaan diagnostisoitukaan, taas ollaan autiolla saarella ilman nuuskaa.

[lisäys] Huomasin juuri, että minun luentoni alkaa vasta kahdelta. Tutunnäköistä porukkaa täällä silti, mikähän mahtaa olla alkamassa? Joskus olen leikitellyt ajatuksella, että kävisin vaikka viikon ajan satunnaisilla luennoilla katsomassa, mitä niillä puhutaan. Joskus taas olen sekaantunut aikatauluissani sen verran, että olen toteuttanut kokeeni ihan vahingossa.

2 on viitsinyt kommentoida:

Sympatiani! Lehden yötaittaminen on kivaa, jollei joudu tekemään jotain muuta ajatusta vaativaa välipäivinä. Eikö sille viimeiselle sivulle voisi myydä koko sivun mainoksen? Vai oliko niitä ei neljällä jaollisia sivuja enemmänkin?

PS Minun ensimmäisessä taittotyössäni oli ihan vahingossa 24 sivua, en ollut tullut mokomaa neljällä jaollisuutta edes ajatelleeksi!

2/01/2005 02:59:00 ip.  

Hei taittajakollegat! Tässäpä sitä yötaitossa minäkin. Lehti on melkein valmis. Sivut eivät menneet autom. tasan, joten vaihtoehtona on taikoa sisältöä yhdelle sivulle tai kahdelle aukeamalla?!

5/30/2005 12:18:00 ap.  

Uudempi teksti Vanhempi viesti Etusivu

Blogger Template by Blogcrowds