Ystävällistä

Vuosi sitten elokuussa pohdin, että jonkunhan on oltava upein sellainen, joka tietää minut, vaikka minä en tiedä häntä.

Kohtasin yllätyksekseni neidon, joka väitti tietävänsä minut, vaikka minä en muista häntä koskaan nähneenikään. Minä tapaan sentään yleensä huomata kaiken ja kaikki – ja hän oli vieläpä upea. Minua huvittaa ajatus, että hän oli luultavasti luokassaan – minut tietävä, jota en tiedä – upeimman näköinen, vaikka jokuhan aina on. Yhdeksän plus, sanoisin. Olen näin vanhemmiten alkanut ajatella, että ysiplussa on sittenkin ihan hyvä arvosana.


Tänään sain kuulla, että näemme hänet keväällä Miss Suomi -finaalissa. Minä en vieläkään muista hänen nimeään, mutta ehkä hän muistaa minut.

***

Ystäväni, joka ei jaksa lukea blogiani, kun kirjoitan ihan liikaa, kysyi kuulumisiani meilitse. Periaatteessa vältän meilien kirjoittamista, ellei niiden asiallisemotionaalinen vire poikkea merkittävästi blogiteksteistäni, sillä jokainen yhdelle lukijalle kirjoitettu sana on poissa parilta sadalta muulta ja sen pitäisi näin olla pari sataa kertaa parempi ollakseen yhtä hyvä.

Hassu juttu oli se, että kirjoittamani viesti oli ystäväni mielestä liian pitkä eikä hän jaksanut lukea sitä loppuun asti.



Siksi päätän tänään tähän.

5 on viitsinyt kommentoida:

Jaksoinpa lukea koko viestin ja vastasinkin heti ;-)

11/07/2006 01:00:00 ip.  

Ystävällistä!

11/07/2006 03:57:00 ip.  

Kiteytä.

11/08/2006 01:57:00 ip.  

Minulle soitti joitakin vuosia sitten nainen, joka puhui minusta paljon hyvää. Minä en vain muista häntä laisinkaan.

11/08/2006 10:32:00 ip.  

Minulle paljastui nimenpaljastuksesi yhteydessä, että olen nähnyt sinut suunnilleen kymmeniä kertoja. ("tapaaminen" olisi turhan vahva termi tässä tapauksessa)

Olinpa aika yllättynyt, sillä olin muutaman kuukauden lukenut tätä blogia täysin tietämättömänä tästä asiasta.

Minä siis tiedän sinut, mutta sinä et tiedä minua.

Minua ei kuitenkaan tulla näkemään missikisoissa keväällä tai minään muunakaan vuodenaikana:-)

11/09/2006 05:42:00 ip.  

Uudempi teksti Vanhempi viesti Etusivu

Blogger Template by Blogcrowds