Taistelija

Minä, joka väitin, etten koskaan enää ihastu.

Äh, eikun ajattelin, että jos laskisi hieman rimaa, niin voisi todeta, että Indicalla on söpö solisti.

Kun olin ensin vähän sillä meiningillä, että onhan tässä jonkinmoinen lingua franca. Että niin kauan kuin bassorumbu hyväilee rintaani, en piittaa, mitä se sanoo.

Mutta oikeastaan joltisestikin viehätyin yhtyeen tenhosta. Noista vanhakantaisista sanavalinnoista ja naiivin kornista maailmasta. Huolellisesta artikulaatiosta.

Kai he ovat yhtä teennäisiä kuin Pippetsitkin, mutta minähän kehuin taannoin heitäkin.

Punahiuksisena ja teennäisiä eleitä tehden ja minua niin kuin kaikkia muitakin ja yhtä aikaa suoraan silmiin tuijottaen näytti siltä, että hänet olisi mukava polttaa roviolla.

***

Ja yhtäkkiä joku tarttui minua kyljistä kiinni ja puristi. Minä en kutia jalkapohjista, kun lapsena päätin, etten kutiaisi, mutta olen luvattoman heikko kyljistä puristelulle. Joka Akilleella lie kantapäänsä. Säpsähdin, hyvä, etten kirkaissut.

Se oli joku nainen. Mietin, että sattuuhan näitä ja annoin olla. Jatkoin Indica-ideointiani. Kohta se puristi taas. Saatana, hypi, se komensi. Mikäpä siinä auttoi.

En osaa oleilla uskottavasti rokkikeikan yleisössä. Minulla on maineeni hyvän maun ylittäjänä tanssilattian saavuttaessani, mutta välimuotoja en hallitse. Tämä on jälleen hyvin analogista kaiken suhteen.

***

Eksplisiittisen ein jälkeen ei tule haistella heikkoja signaaleja. Vaan heikko kun on mielenikin.

Nämä ovat taas niitä lauseita, jotka haluan välttämättä kirjoittaa muistiin.

***

Jos minä olisin Dipoli-bileorganisaattori, en olisi niin domain-asiantuntematon, että laittaisin diskonurkkauksen paikkaan, jonka lattia on kokolattiamattoa, kun talo on täynnä parkettia sun muuta laattaa.

Sisäpiiri-informaationi mukaan moiseen rooliin olisi helppoa päästä, sillä kukaan ei koskaan halua niskaansa Dipoli-bileiden vetovastuuta. Ja siltä ovat tavanneet näyttää lopputuloksetkin. Miksi minä taas päädyin tuonne?

***

Ja siinä minä olin, keskellä kokolattiamattoisesta diskonurkkausta ja kohtuullisen väsynyt, kun eteeni pelmahti aivan larppaajan näköinen mies tai nuorukainen. Täten haastan sinut tanssitaisteluun, ilmoitti. Mikähän helvetti se sellainen, minä kummastelin. Tanssi minua paremmin, niin voitat, selitti.

Uudestaan, se sanoi, kun kappale viimein päättyi, mutta minä olin jo matkalla. Enpä taida minäkään enää kysyä naisilta, haluavatko tanssia, vaan haastan heidät taistoon. Kaikki sujuu suunnitel

***

[Tsihihii, oletteko kuulleet, että Viivin kirjaa on myyty suunnilleen keskimääräisen blogientryn saaman lukijamäärän verran? Jokohan kansikuvataitelijan osuus on saatu katettua?]

[Aamutäydennys... Pitääpä ottaa kantaa noihin formuloihin, sillä jos en minä, niin kuka sitten. Minun ymmärtääkseni tällä hetkellä lajissa on kiinnostavaa [joo joo, sic sic], pystyykö Schumacher vielä kerran viemään mestaruudeen. Miksi siis eilinen Ilta-Sanomat uutisoi aika-ajotuloksissaan vain paalupaikkakuskin, Kimi Räikkösen ja Niko Rosbergin, joka oli joku kolmaskymmenes toinen? Ilmeisesti samasta syystä kuin tämänpäiväisen uutisen valtava otsikko on Räikkönen keskeytti. Hitonko merkitystä sillä on minkään kannalta. Alhaalla sitten kerrotaan pienellä Schumin voittaneen.]


[Eikä sillä, että olisi uutisoinnin vika, etten jaksa piitata formuloista.]

17 on viitsinyt kommentoida:

Olen jotenkin kovin yllättynyt siitä, että valitset Indicasta ihqutettavaksi Jonsun. Aiempien postausten perusteella olisin veikannut, että valitsisit Heinin. Hmm…

Mitä mieltä muuten olet Indican hiustyylistä?

Itse ymmärsin pysyä pois Dipolista ja menin Helsingin puolelle. Ei silleen, että sielläkään olisi onnistanut…

10/01/2006 03:12:00 ap.  

Onhan se söötti, mutta ei kenenkään nimi voi olla Jonsu(siis se on tietty Jonna tai Joanna tai Johanna, mutta tuo on kyllä liian huono)...
-minh-

10/01/2006 03:51:00 ap.  

minh,

Suomessa on yksi 1980-99 syntynyt Jonsu-tyttö. Tietääkseni Indican Jonsun nimi on kuitenkin Johanna.

10/01/2006 08:40:00 ap.  

10/01/2006 08:42:00 ap.  

Oikeesti se on Ronsu, kaverit on vaan ollu hienotunteisia.

10/01/2006 11:01:00 ap.  

Dipoli-bileitä ei luulisi olevan vaikea järjestää, kun ne ovat pysyneet samanlaisina varmaan viimeiset kymmenen vuotta. Ihme, että riittää osallistujia!

10/01/2006 12:13:00 ip.  

Piti sanomani, kun en yöllä muistanut, että olihan se basistikin varsin tyylikäs. Ilmeisesti juuri tuo Heini.

Minähän olen periaatteessa vastaan laulajien ylivaltaa. Vähän samaan tapaan kuin haluaisin nostaa tästä blogista esiin editorin.

Dipoli-bileet ovat tainneet muuttua siten, että ennen vanhaan niissä kävi enemmän väkeä. Minä tiedän jopa jonottaneeni sisään silloin kerran, kun siellä oli Tik Tak.

Hittoko noissa tyttöbändeissä teekkareihin vetoaa.

10/01/2006 12:27:00 ip.  

“Hittoko noissa tyttöbändeissä teekkareihin vetoaa.”

Jaa-a. Meidän teekkari-irkkikanavallamme ei pikatutkimuksen perusteella kukaan ihquttanut Jonsua. Ääniä saivat Heini, Jenny ja Sirkku.

Ja omaan kysymykseeni vastaten: Itse en oikein pidä Indican takkuhiustyylistä. Olettaako ne, etteivät siistit hiukset sovi rock-imagoon?

10/01/2006 02:40:00 ip.  

Ai, siksi se katsoi minua, kun koko muu yleisö ihkutti toiseen suuntaan. Yhtäkkiä kaikki selviää.

Kilpailuteknisesti ajatellen on tietenkin hyväksi kiinnostua niistä, joista kukaan muu ei piittaa.

Pitäisiköhän minunkin etsiä itselleni teekkariirkkikanava, jotten täysin menettäisi otettani todellisuuteen.

10/01/2006 02:45:00 ip.  

The Pipettesilla on muuten keikka Tavastialla tämän kuun lopussa.

Minäkin muuten päätin lapsena lopettaa kutiamisen ja onnistuin.

10/01/2006 07:36:00 ip.  

Dipoli-bileet olivat hauskoja kolmekymmentä vuotta sitten. Vieläkö gravitaatiossa on se iso liukumäki, jota lasketaan säkillä? Vieläkö lakinlaskiaisissa voi voittaa lonkeron stripparikisassa?

Kysyy nimimerkki
Lakinlaskiaisissa lonkeron voittanut, jonka sisko kohtasi gravitaatiossa tulevan miehensä

10/01/2006 07:49:00 ip.  

On siellä ollut liukumäki, mutta ilman säkkejä. Kerran koetin eivätkä jäljet ole ikinä suostuneet poistumaan haalareistani.

10/01/2006 08:37:00 ip.  

"Pitäisiköhän minunkin etsiä itselleni teekkariirkkikanava, jotten täysin menettäisi otettani todellisuuteen"

Pitäisi.

10/01/2006 09:50:00 ip.  

Olen avoinna ehdotuksille kuten aina.

10/01/2006 09:53:00 ip.  

Opiskeluun liittymättömistä kanavista tulee mieleeni vain #otaniemi ja !dokaus, joista ensimmäiseen pääsee vain TKK:n ja TKY:n verkosta. Tiedä sitten ovatko nuo paikkoja älykkäälle keskustelulle, mutta mikäpä irkissä olisi?

10/01/2006 10:19:00 ip.  

Höh, mitähän tässä nyt pitäisi ajatella, kun sinä sanot olleesi Dipolissa, ja toisaalta sinut oli nähty Hämiksellä.

(I have my sources.)

Vai olikohan kyseessä eri päivä? Mutta ethän sinä niin tärkeästä asiasta jättäisi kirjoittamatta, ethän?

10/02/2006 11:39:00 ip.  

Emme välttämättä koskaan saa tietää, mitä perjantain poistetussa postauksessa sanottiin.

Muuta kuin, että törmään näemmä Hämiksellä aina samoihin ihmisiin, vaikka en ole ollut paikalla kuin kerran aiemmin.

[Puolustuksekseni on sanottava, että minulla ei ollut krapulaa kumpanakaan päivänä, joten sikäli pysyin viime viikolla laatimissani tavoitepuitekehysrajoissa.]

10/02/2006 11:43:00 ip.  

Uudempi teksti Vanhempi viesti Etusivu

Blogger Template by Blogcrowds