Horoskooppi

Kannattaa katsoa PA:n arkistopostaus. Se on tosi hyvä.

Suhtaudun hieman ihmetellen täälläkin kommentoineeseen Meemimammaan. Meemilaakson nimi on kovin kekseliäs, mutta viesteistä ei osaa varmuudella sanoa, ovatko ne jonkun koliksen huonoa huumoria vai ihan vakavissaan tuotettuja [tuon linkitetyn kotisivun advanced-osio on paikoin suorastaan hauska]. Miten vain, tällä kertaa aiheena näkyvät olevan horoskoopit [oliko se joku blogi jotain... ei, mitä mahdan hourailla].

Muistan elävästi, kuinka yhdensänvuotiaana luin ensimmäistä kertaa horoskooppini mummon Apu-lehdestä. Se oli täydellinen luonneanalyysini. Kuvaili valloittavaa persoonaani, hyväili habitukseni jokaista poimua. Lopuksi vielä kerrottiin toivoa herättävästi, että eräs lähipiirini tytöistä olisi kovin kiinnostunut minusta ja pikapuoliin julkistava tämän uutisen.

Minä tietenkin toivoin sen olevan Hän vol. 15.

Parin päivän päästä paljastui, että kyseessä oli kaverini kolmivuotias pikkusisko. Kuinka vain, olin kovin innoissani horoskooppien avaamasta uudesta maailmasta. Hankin käsiini kaikki mahdolliset horoskoopit. Tyhjensin kesämökkimme Apu-lehtiarkistot ja luin läpi jokaikisen.

Yksikään niistä ei sopinut. Ei sinne päinkään. Ei vaikka luin väärien tähtimerkkien kuvauksia, ei vaikka tein pieniä myönnytyksiä. Ei vaikka hankin vuoden vanhan lehden ja yritin elää seuraavaan kuukauden ennalta todeksi.

Siitä lähtien olen pyrkinyt lopettamaan huipulta.

Minä muuten vihaan kaikkia horoskooppini liittyviä stereotypioita [ei millään pahalla, äiti].

Aina torstaisin pyydän JCP:tä piirtämään minulle horoskooppiaiheisen kuvan, mutta hän ei suostu. Idea on kovin yksinkertainen. Pelimies tai joukkaava korvalappustereotyyppi on varustettu stetoskooppia muistuttavalla instrumentilla. Metallisen lätkän sijaan laitteessa onkin kaksi valtaisaa kuppia. Niillä sitten kelpaa koitella niitä horoja.

3 on viitsinyt kommentoida:

Nyt en ymmärrä! Ihan kuin minulla olisi jotain syytä puoltaa horoskooppeihin liittyviä stereotypioita! Vai vittaako tämä kenties yhteiseen horoskooppimerkkiimme?

Ja pitäisikö minun siinä tapauksessa pyytää JCP:tä piirtämään se torstaikuva minulle? On näet niin, etten ikuisesti voi koristaa profiiliani Kuuluttajan suomalla Kultainen megafoni -ehdokkuusmerkilläni (ajatteles, jollen voita pysyvää merkkioikeutta?)

4/01/2005 11:17:00 ip.  

Äiti: Ei sinun tarvitse mitään puoltaa. Nyt et vain ymmärrä astrologisia stereotypioita.

Meemis: Joo.

4/01/2005 11:47:00 ip.  

Luin uudestaan enkä vieläkään ymmärrä. Mutta ei se mitään.

Postauksen lopussa minua jäi mietityttämään, mihin kohtaan naisen kehoa sijoitat horon, kun sen tutkimiseen tarvitaan kaksikuppinen skooppi?

4/02/2005 12:22:00 ap.  

Uudempi teksti Vanhempi viesti Etusivu

Blogger Template by Blogcrowds