Hallo

Ach so!

Minä olen yhä hengissä ja tzpotan paikallisella qwertz-näppiksellä viihtyisässä berliiniläisessä nettikahvilassa. Täällä on kaksitoista Mac miniä aistikkasti aseteltuina eikä turhaa nihkeilyä koneen käytön kanssa – admin-tunnareilla ineen [myös gprs-yhteys omalta koneelta toimi heittämällä, mutta megatavu maksaaa 7 euroa]. Käytöstä maksetaan ilmeisesti oman arvioidun ajan perusteella, ei täällä mitään laskureita ainakaan näy missään. Tuhkakupinkin saa näemmä halutessaan näppiksen viereen. Tai kolapullon.

Joku rukka ryhmästämme kysyi, päivittyykö blogini reissulla [oletteko koskaan tulleet pohtineeksi, kuinka usein ihminen tarvitsee y-kirjainta. viimeisenä niittinä, että sieltä mistä pitäisi tulla hakasulku, tulikin aalto-. onneksi näppäinjärjestyksen saa muuttaa suomalaiseksi]. En ollut muistanutkaan, että olin mennyt lähettämään ryhmällemme jonkin sähköpostin, jonka allekirjoituksessa tyrkytin omaa erinomaisuuttani.

Ei ole päivittynyt, niin. Minä olen hirveän huono kirjoittamaan matkapäiväkirjaa. Kaikille muille näkyy tulevan reissussa välitön tarve kirjoittaan kalenterin kulmaan, missä on milloinkin käyty. Minulle, joka tykkään tarttua olemattomiin yksityiskohtiin, tapaa kehittyä niin suuri infoähky aina matkalla ollessani, etten kykene prosessoimaan kaikkea.

[nyt joku juntti yrittää tunkea korppua Minin kelkattomaan dvd-asemaan.]

Kirjataan tässä vaiheessa muistiin kehittämäni uudissana, umgreifen, joka tarkoittaa baarista toiseen vaihtamista. Joku kun keksi alkaa kutsua baareilua hyökkäämiseksi ja hyökätä on saksaksi angreifen. Liikennävälineeseen nouseminen sitä vastoin on ansteigen ja välineestä toiseen vaihtaminen umsteigen.

Olen oppinut myös kaksi uutta suomalaista sanaa: tössi ja puo. Ensimmäinen tarkoittaa mokaa tai kämmiä ja esiintyy myös verbinä, vrt. ryssiä. Toinen taas viittaa takapuoleen. [PR-osasto ehdotti jo, että tämän kaltaiset viestit kannattaisi suosiolla jättää sisarjulkaisulle nimeltä Puo auki.]

1 on viitsinyt kommentoida:

On ollut niin hiljaista viimeaikoina, kun te pojat olette viuhtoneet maailmalla. Kuuluttaja sentään jo palasi Vatikaanista, mutta sinusta ei kuulu mitään. Koskas aiot tulla kotiin?

4/16/2005 11:13:00 ip.  

Uudempi teksti Vanhempi viesti Etusivu

Blogger Template by Blogcrowds